מהו הבגד החשוב שבו התורה פותחת את תאור הבגדים? [האפוד והחושן המחובר אליו].
כיצד היה זוכר הכהן שהוא מתפלל ומבקש על כל ישראל? [שמות השבטים רשומים גם על האבנים שעל כתפיו וגם על האבנים שבחושן "והיו על לב אהרן בבואו לפני ה' ונשא אהרן את משפט בני ישראל על לבו לפני ה' תמיד"].
ממה עשוי המעיל? [תכלת, להזכיר את השמיים שהוא שליחו של ה' ומחוייב לכל מה שציוה אותו ה'].
ממה עשויים הרמונים וממה הפעמונים? [רמונים מצמר צבוע בתכלת ארגמן ותולעת שני, פעמוני זהב].
מה תפקידו של הציץ? [לכפר על טומאות בני ישראל. בעיקר אם אדם הביא קרבן בטומאה בטעות].
בגדי הכהן "לכבוד ולתפארת" כבוד למי? [לקב"ה ששליחו לובשים בגדים מכובדים ויפים].
מהם 4 הבגדים שישנם לכל כהן? [כתונת, מגבעת, אבנט ומכנסים]
מי יוצא הדופן? [מכנסים אינם "לכבוד ולתפארת" אלא "לכסות בשר ערוה" (פסוקים מ' – מ"ג)]
האם יתחילו הכהנים לעבוד במשכן פתאום בבת אחת או שיש זמן שהם מתכוננים לעבודה [שבעת ימי המילואים שבהם ממלאים את ידם דהיינו שממנים אותם לשליחות].
מי ילביש את הכהנים בבגדי הכהונה? [משה, אשר ודאי שמח שמחה גדולה ועושה זאת בלב שלם].
מהן שלושת הקרבנות המובאים בכל אחד מימי המילואים? [פר חטאת, איל לעולה ואיל לשלמים (הנקרא איל המילואים)]
מה עוד הובא ביחד עם הקרבנות [ג' מיני לחם: מכל מין 10 חלות מקמח ושמן ולאחר האפיה מושחים שוב בשמן].
על איזה קרבן הכהנים סומכים את ידיהם? [כל הקרבנות הללו].
איזה קרבן מזים מדמו על המזבח ושופכים את דמו על יסוד המזבח ואילו בשרו נשרף מחוץ למחנה? [פר החטאת]
איזה קרבן עולה כולו על המזבח? [איל העולה]
מי הקריב את כל הקרבנות בימים אלו? [משה, כדי להראות וללמד את אהרן ובניו את כל הלכות ההקרבה].
מאיזה קרבן הכהנים אוכלים את החזה והשוק אך כאן משה קיבלו? [איל המילואים – שהוא קרבן שלמים ובכל קרבן שלמים הכהן מקבל חזה ושוק, אך כאן משה קיבל לפי שהוא היה המקריב]
היכן שמים מדמו של דם האיל השני (איל המילואים), ולמה זה רומז? [על תנוך אזנם הימנית של הכהנים – שצריכים לשמוע ולעשות בדיוק מה שה' צוה, על בוהן היד ובוהן הרגל הימנית – שידיהם ורגליהם צריכים לעשות מה שה' צוה וכן היזו על המזבח ועל אהרן ובניו].
מה חשב משה כאשר משח את אהרן ובניו בשמן המשחה וכן את הכלים והמשכן? [ודאי התפלל שיצליחו ויתקדשו בעבודתם למען כל עם ישראל וה' ישמע את תפילותם ויקבל את קורבנותיהם. ודאי גם שמח והתמלא באהבה רבה לשליחי עם ישראל].
מיהו הכלי המוזכר אחרון, אשר הונח קרוב לפתח הכניסה לאוהל מועד בין המנורה והשולחן ומול ארון הקודש? [מזבח הקטורת].
מה תפקידו של מזבח זה? [להקטיר עליו קטורת בכל יום ולכפר על כל ישראל].
מזבח הנחושת מכפר על כל מי שמביא קרבן. על מי מכפר מזבח הקטורת? [נראה לומר שהוא מכפר גם על אלו שלא באים להקריב קרבן. כאלו ששקועים בחטא אך גם בהם יש ריח טוב. נשמה שעשוייה להתעורר. הם דומים לחלבנה שריחו רע בפני עצמו אך יחד עם כל הסממנים הפך גם ריחו לטוב]
שימו לב, על פי רוב במכשירים ניידים קובץ ה PDF יורד למכשיר ולא ניתן לצפייה ישירות מהדפדפן בעמוד זה.