אחדות יהודה ודן
חירום נבחר לנצח על כל מלאכת הנחושת בעזרת ישראל בבית המקדש. העמודים, הים, המכונות והכיורים עוצבו ונעשו על ידי חירום. ייחוסו של חירום הוא משבט נפתלי מצד אביו ומשבט דן מצד אמו. כשם שלמלאכת המשכן בחר השם בבצלאל משבט יהודה ולידו אהליאב משבט דן, כך בית המקדש נבנה על ידי שלמה המלך מיהודה ועל ידי חירום המתייחס לשבטי השפחות מדגל דן. נראה שבחירה זו של אהליאב ושל חירום אין פירושה בחירה באדם מתאים למרות מוצאו, אלא להפך, הבחירה מהווה בחירה בשבטו עם כל הייחוד של שבט זה. כך מביא רש"י בפרשת אמור בקשר לאהליאב :"שבח לו ושבח לשבטו".
שבט דן מכונה ירוד שבשבטים משום שאנשיו אינם מצטיינים בכישרונותיהם הרוחניים. אבל מיעוט הצטיינותם השכלית מתאזנת בכישרון במלאכות הקשורים לכוח הדמיון. על כן יכול אהליאב להשלים את מלאכת בצלאל בהוסיפו גוון מסוים ביצירה האומנותית במשכן. אולי מוסיף אהליאב את המבט מהכיוון הארצי לעומת בצלאל המביט על מלאכת המשכן ועל האמנות שבה מהכיוון השמימי. יהיה מה שיהיה , על כל פנים אהליאב דווקא מצד היותו משבט דן יכול הוא להשלים את אמנותו של בצלאל. כי כל שבט מסוגל להביא את המיוחד לו למלאכת המשכן.
חירום מובא אף הוא ממקום הרחוק ביותר מירושלים. מקומו מצור, עיר המפותחת מאד בתרבות השונה בתכלית מהווי החיים בארץ ישראל וירושלים. חירום נושא שם הזהה לשמו של מלך צור, עובדה המלמדת לכאורה על התבוללות תרבותית מסוימת. אבל ריחוק יחסי זה מירושלים וקירבה לצור גורם לחירום לפתח מצוינות מיוחדת מאד באמנות הנחושת. כאשר שלמה בונה את בית המקדש, הקדושה במרכז הארץ, בירושלים, מתפשטת עד קצווי הארץ ומגיעה עד יהודי צור. גם הם מתעוררים ומרגישים את חיבורם ללב עמם, ובאים כדבר טבעי להציע ולתרום את כישוריהם המיוחדים לאומנות בית המקדש.
המקדש מאחד את כל הכוחות בישראל
בית המקדש מחייה את כל עם ישראל על ידי הפיכתם לאחדות אחת, לגוף גדול אחד שכולו מקבל תדיר חמצן ומזון מהלב. בגוף חי, גם האבר הרחוק ביותר מהלב מקבל את ברכת החיים ממרכזי החיים, ובמקביל כל אבר תורם את יכולתו המיוחדת לכל הגוף, והלב אם כן "נהנה" ממנו כמו שהוא נהנה מהאיברים הקרובים ללב.
חירום מנצח על כל מלאכת הנחושת במקדש, ושלמה על מלאכת הזהב. חירום בונה בעזרה, ושלמה בהיכל. חירום מפגיש את הכוחות החיצוניים והארציים של ישראל עם קדושת המקדש, ושלמה מפגיש את הכוחות הפנימיים של עם ישראל, את השאיפות והמחשבות הנעלות, עם הקודש האלוקי. חירום את הכישרונות שדוגמתם נמצאים בעולם של הגויים, ושלמה את הסגולות המיוחדות לישראל. שניהם יחד עם כל מסייעיהם, מעמידים קומה שלימה של עם ישראל בגדלותו, העומד ברומו של עולם לפני מלך הכבוד לשרתו ולברך בשמו לעד ולעולמי עולמים.
שימו לב, על פי רוב במכשירים ניידים קובץ ה PDF יורד למכשיר ולא ניתן לצפייה ישירות מהדפדפן בעמוד זה.