בָּטַח בָּהּ לֵב בַּעְלָהּ וְשָׁלָל לֹא יֶחְסָר (משלי לא, יא)
כיוון שאשת חיל יודע להתגבר על כל בעיה ומכשול, בעלה יודע שהוא יכול לבטוח בה לגמרי, ולכוון את הלב שלו לפי הרצון שלה. היא לא יודעת להביא בחשבון, והיא לא יכולה לפתור.
יותר מזה, הוא יודע שכשמגיעה בעיה, וכשאשת החיל צריך להתמודד עם נושא חדש שהיא עוד לא למדה, לא רק שהבעיה תפתר בצורה טובה, אלא הנצחון יביא איתו גם שלל . אשת החיל לומדת בעקבותיו נושא חדש, ומגדילה את הכוח והאפשרות.
בעיות אינן דבר שצריך להמנע ממנו, אלא מבחינת אשת החיל, הן התמודדות בונה וחיובית. היא יוצאת מכל הפעולה כזו עם שלל נוסף.
הנמשל הוא התורה:
כיון שהתורה יודע להתעסק גם עם העולם הזה על כל סיבוכיו, עם ישראל שהוא בעל התורה הזו, יודע שהוא יכול לבטוח לגמרי בתורה, ולכוון את הרצון שלו לפי מה שתורה מצווה עליו. כי התורה יביא את זה גם את האדם של העולם הזה, ולא צריך לדאוג שהוא יעשה את הרצון התורה לא לו מאיפה להתפרנס, או מדינה לגור בה. התורה יודעת גם בכל הנושאים האלו, אין צורך ללכת בכלל אחרי היצר הרע, אלא היצר הטוב יכול להנהיג את כל צדדי החיים.
יותר מזה, כשהתורה פוגישת את היצר הרע, היא מתקנת אותו. "אם פגע בך מנוול זה משכהו לבית המדרש". זה מכל מפגש עם היצר הרע התורה יוצאת עם שלל , היא לוקחת אליה את כל הכוחות של היצר הרע, ומתקנת אותם, ומגייסת גם אותם למשימות. אז סוף דבר לא יחסר אף כוח מהכוח של היצר הרע, וכולם יהיו שלל לתורה.
[עיון נוסף והרחבה: עין איה: שבת פרק שני קעח, פרק שישי ע"א, ברכות פרק שישי יא, ר' צדוק הכהן מלובלין: ישראל קדושים אות ו'והאוצר של יראת שמים', פרי צדיק. קדושת שבת מאמר ז 'ועל כן לא ניתנה'].
שימו לב, על פי רוב במכשירים ניידים קובץ ה PDF יורד למכשיר ולא ניתן לצפייה ישירות מהדפדפן בעמוד זה.