צדקיהו המלך אינו זוכה לעצור את תהליך ההתדרדרות והתעצמות החטא. לא די שאינו מוחה בחוטאים, אלא עוד מצטרף לדרכם להחיש את החורבן ומורד בבבל.
הבבלים מחריבים טוטאלית את מציאותם הלאומית של ישראל בארץ. הם שורפים את ירושלים ומבטלים כליל את המלוכה. הם מחריבים את המקדש ושוללים ומביאים בבלה את כלי השרת. הם הורגים את חשובי העם ; ה"סנהדרין" והכוהנים הגדולים, ומגלים את שאר העם. ביטול המערכות הציבוריות של עם ישראל, הגשמיות והרוחניות, מסמן את ביטול קדושת הארץ – "קדושה ראשונה". מעתה משימתם של הרוחנית של עם ישראל היא לשוב בתשובה בגלות בבל ולהתחיל בכך את צמיחתו הרוחנית המחודשת של עם ישראל. יהויכין המלך הוא מהראשונים שהפנימו את המשימה, ועל כן, בזכות תשובתו, הוקל עונשו ויצא ממאסרו. יהויכין אף זכה בתשובתו לקרוע את רוע גזר דינו להיות ערירי כל ימיו, ובכך המחיש שאין דבר העומד בפני התשובה.
ספר ירמיהו וספר מלכים מדגישים בסיומם הזהה, את הסביבה הזרה שנגזר על ישראל לחיות בה בזמן הגלות. התיאור הרחב הממשיך ומתאר את הצלחת ישראל בסביבה זו מופיע בכתובים בספר דניאל. רק לאחר עשרות שנים של חזרה בתשובה ועבודת השם בגלות החשוכה מגיע הקץ לשלטון בבל הרשעה וזמן הפקידה ופתיחת השערים והלבבות לשוב לארץ ישראל.
שימו לב, על פי רוב במכשירים ניידים קובץ ה PDF יורד למכשיר ולא ניתן לצפייה ישירות מהדפדפן בעמוד זה.