אין לשאול האם החורבן היה הכרחי ובלתי נמנע. כי במצב הנתון הכל כל-כך רקוב עד שכביכול , אי אפשר לעלות על הדעת אפשרות אחרת. אך יש לשאול מה גרם להתדרדרות קשה כזאת שלא יכלו כל הכוחות החיוביים בעם ישראל לעצרה ורק הלכה ונתעצמה.
תשובת השם בפרק זה היא שחסרה בתודעה דבר יסודי מאד שבלעדיו הטוב אינו מחזיק מעמד אלא כורע, ח"ו בפני יצה"ר. זהו הנקרא בלשון חז"ל לא ברכו בתורה תחילה.
החלטיות החורבן הוא כדי שלא ניתלה את הטעות במשהו חלקי ולא נסתפק בהאשמת מישהו מסוים אלא נדע שכל המחדלים שורשם בפגם חמור ביסודות. אריכת תקופת החורבן מביא אותנו לזנוח את ההשקפה הילדותית על החיים ומאפשר לנו להסתגל להשקפה אמיתית על תכלית החיים והצלחתם. השקפה שלימה זו תתפשט דרך ישראל לכל העולם.
שימו לב, על פי רוב במכשירים ניידים קובץ ה PDF יורד למכשיר ולא ניתן לצפייה ישירות מהדפדפן בעמוד זה.