הנחת היסוד היא שישראל מסוגלים לחזור לטהרתם כמו שעופות חוזרים למקומם לאחר שנתרחקו מרחק עצום. על כן צריך לעקור בחזקה את המונעים את התשובה. המורשת השלילית מדורות קדומים נמחה בהוצאת עצמות הרשעים מקברם. כמו"כ נקבעת גזירה לא ל"האריך אף" לסבול את הרשעות, אלא לפקוד את מעשיהם ומעשה אבותם הרעים שבידם.
ירמיהו מתאר את התרחשות החורבן עם רגשי החרטה המתלוים לה בכל שלב. כך מדריך אותנו הנביא להבין את החורבן במשמעותו הנכונה. החורבן מהווה סוף לקשי-עורף, סוף לסרבנות לשמוע ולהפנים את דבר השם. החורבן הוא תחילה וראש לחשבון נפש וגאולת הכוחות הטובים בנפש עם ישראל שנדחקו תקופה ארוכה.
שימו לב, על פי רוב במכשירים ניידים קובץ ה PDF יורד למכשיר ולא ניתן לצפייה ישירות מהדפדפן בעמוד זה.