עבודה זרה "בשיתוף"
רש"י פירש שבעקבות מות עלי ובניו וחזרת הארון מפלישתים עם ישראל חוזר בתשובה, ושמואל אומר להם שיעבדו את ה': "לבדו". דהיינו, כשעם ישראל חטא בעבודה זרה, לא חטא לעבוד לגמרי עבודה זרה, אלא בשיתוף, ועל כך מזהירם שמואל. וכן פירש הרשב"ם: "לא יהיה לך אלקים אחרים על פני - נראה לי, אפילו אתה מאמין בי לא יהיה לך אלהים אחרים מבלעדי לקסום בהם קסמים כתרפים של לבן שקרא אותם אלהי שאינן אלא לקסום קסם. וכן לא תעשון אתי אלהי כסף, אף על פי שאתם מאמינים בי. וכן 'בלתי לה' לבדו', ולא לו ולאחרים."(רשב"ם דברים ה ז). וכן על הפסוק בספר יהושע המזהיר את בני ישראל מעבודה זרה: "וְעַתָּ֞ה יְר֧אוּ אֶת־יְ-הוָ֛ה וְעִבְד֥וּ אֹת֖וֹ בְּתָמִ֣ים וּבֶֽאֱמֶ֑ת"(יהושע כד יד), פירשו התוספות שהשביעם על עבודה זרה, ובספר 'יושב אהלים'(פרשת כי תשא) כתב שכוונתו לשיתוף. וכן מה שנראה בפרק יב: "אַ֣ךְ ׀ יְר֣אוּ אֶת־ יְ-הוָ֗ה וַעֲבַדְתֶּ֥ם אֹת֛וֹ בֶּאֱמֶ֖ת בְּכָל־ לְבַבְכֶ֑ם..." הכוונה לביטול העבודה בשיתוף(רד"ק מלכים ב יז כח, מהרש"א סנהדרין קב:, עין אליהו יומא ט).
אמנם הייתה תקופה אחת יוצאת דופן שבה עבד עם ישראל עבודה זרה גמורה (בספר שופטים פרק י): "...וַיַּעַזְב֥וּ אֶת־ יְ-הוָ֖ה וְלֹ֥א עֲבָדֽוּהוּ׃".
שימו לב, על פי רוב במכשירים ניידים קובץ ה PDF יורד למכשיר ולא ניתן לצפייה ישירות מהדפדפן בעמוד זה.