תשובת הרב יוסי ברינר
שלום וברכה. ראשית, ברצוני לומר שמחמם את הלב שהלימוד אצלכם מעמיק ופורה. זה לא דבר מובן מאליו. פרק זה הוא אחד מהפרקים המאתגרים בתנ"ך מבחינת ההבנה שלו, כל שכן כדי ללמד אותו, וכל זאת במסגרת ההבנה שדוד המלך היה אדם גדול וקדוש, וכך גם ההבנה המדויקת של מה בדיוק ארע נמצא במחלוקות גדולות אצל הפרשני השונים. נביא דוגמא לכך בתשובה עצמה.
לעצם השאלה: נניח שאוריה באמת גירש את בת שבע בגירושין גמורים לפני שהוא יצא למלחמה, האיסור להחזיר את גרושתו הוא רק כאשר נעשו קידושין. כלמור: עצם ביאתו של דוד על בת שבע לא אוסרת את בת שבע על אוריה, כל עוד דוד לא קידש את בת שבע (רמב"ם הלכות גירושין יא,יג).
אם ברצונכם להעמיק יותר, צריך לברר את דברי חז"ל שחילותיו של דוד היו כולבים גט לנשותיהם. בדבר זה ישנה מחלוקת בין רש"י לתוספות בכמה מקומות בש"ס, האם הכוונה שהגט היה על תנאי (רש"י) או גט גמור (תוספות). לפי תוספות צריך לענות כפי שאמרנו. לפי רש"י צריך עוד לדון המחלוקת בחז"ל לגבי "מה היא באותן הימים" ואכמ"ל.