בפרשה נאמר לרבקה "שְׁנֵי גוֹיִם בְּבִטְנֵךְ וּשְׁנֵי לְאֻמִּים מִמֵּעַיִךְ יִפָּרֵדוּ וּלְאֹם מִלְאֹם יֶאֱמָץ וְרַב יַעֲבֹד צָעִיר", והשאלה היא מתי זה התקיים? המלבי"ם מסביר בכל מקום ש'לאום' זו דת. איפה מצאנו שעשיו היה דת אחת ויעקב דת אחרת שהתמודדו ביניהן? עשיו סתם עבד עבודה זרה כמו כל שאר הגויים מסביב. ואיפה מצאנו שהתאמצו אחד מול השני? אמנם דוד כבש גם את אדום, ובזמן יהורם הם השתחררו מהכיבוש שלנו, אבל אדום עצמם מעולם לא שלטו על ישראל. בזמן יוחנן בנו של שמעון החשמונאי האדומים אפילו התגיירו, והורדוס הידוע היה צאצא של אדומים.
בנבואות שונות בתנ"ך רואים שאדום היא שם לא רק לעם שישב בדרום ארץ ישראל, צאצאי עשיו, אלא למלכות הרביעית כולה. למשל ביחזקאל פרקים לה – לו, ישעיה פרק לד, או בספר עובדיה, רואים שאדום הם אלו שנלחמים בישראל בעת הקץ, והם אלו ששולטים בכל הגויים, וכשישראל יחזרו לארצם מהגלות, אדום יפלו. וכמו שאומר הפסוק הידוע בסוף עובדיה "וְעָלוּ מוֹשִׁעִים בְּהַר צִיּוֹן לִשְׁפֹּט אֶת הַר עֵשָׂו וְהָיְתָה לה' הַמְּלוּכָה". וכך רואים בחז"ל בהרבה מאוד מקומות, שהמלכות הרביעית היא אדום.
המלכות הרביעית, רומא, אימצה את הנצרות, ובפועל הנצרות היא ששלטה על העולם במשך הגלות הארוכה. יש דעות שונות מה הקשר בין רומא לבין צאצאי עשיו: האברבנאל והמלבי"ם אומרים שרומא יושבה על ידי מהגרים מאדום ולכן הם אדומים ממש. האבן עזרא אומר שהנצרות התקבלה בהתחלה דווקא אצל האדומים ולכן נקראת על שמם. ואפשר גם לומר שמייסד הנצרות היה אדומי, כיון שהם היו מעורבבים אז בעם ישראל.
שימו לב, על פי רוב במכשירים ניידים קובץ ה PDF יורד למכשיר ולא ניתן לצפייה ישירות מהדפדפן בעמוד זה.