תשובת הרב נועם וידר
שלום.
אכן חששה של התורה שאותו אדם יישאנה באיסור אם לא נתיר לו. היתר זה של רבש"ע נשען על הבנת המציאות הקשה והלוחצת מאד ששוררת בשדה הקרב. רבש"ע רוצה שנקח שלל ובכלל זה שבויים ושבויות (במלחמת רשות) אך רוצה שהם ישמשו לנו כעבדים ולא שנישא אותן. בזמן של לחץ גדול כשל מלחמה, רבש"ע יודע שההתנסות קשה הרבה יותר. רבש"ע לא חפץ בחתונה זו ולכן דורש עשיית מעשים שיגרמו לאיש שכבר סיים את הלחימה בשדה הקרב, להרגע, לחשוב, לכלכל את מעשיו ובעזרת שרשרת מעשים, יחשוב אותו לוחם פעם נוספת והפעם בשיקול דעת ולא מתוך לחץ, האם רוצה באמת להתחתן איתה. שנזכה לצאת ולהילחם בשם ה' ובעזרת ה' נעשה ונצליח.