מה למועדים באוהל מועד?
פרשת אמור מפורסמת בגלל פרשת המועדים שבה; פרשה שמקיפה את היסודות של כל מועדי השנה. המיקום של פרשת המועדים בספר ויקרא אומר דרשני. למה נושא זה נכנס כאן לעיצומה של תורת כהנים - ספר שעוסק יותר במקדש ועבודתו? המועדים נראים לכאורה קצת לא שייכים לנושא הספר. קרבנות המועדים לדוגמא נמצאים דווקא בפרשת פנחס ולא בפרשתנו!
אמנם יש קשר. ואולי התורה בהצבת המועדים בפרשתנו רוצה להרחיב את מבטנו על אוהל מועד. אוהל מועד ומועדים שניהם מלשון התוועדות, מפגש. בספר ויקרא אנו ממוקדים במפגש עם ה' דרך קדושת המקום. 'בזאת יבוא אהרון אל הקודש'. אמנם היכולת להתוועד עם ה' אינה רק דרך המקום אלא בכל מעגלי החיים שלנו. כשם שאנו נפגשים עם ה' באוהל מועד כך אנו נפגשים עמו בסדרי הזמנים במועדות. כל מעגלי החיים שלנו בעולם הזה מסוגלים ומוכרחים להיות בסיס והכנה להתוועדות. כל הנחלים מובילים אל הים. גם הזמן וגם המקום הם גוף המוביל אל הנשמה, אל הפנים, מובילים אותנו למפגש עם האינסוף הנטוע בקרבם.
אלה הם מועדיי.
שימו לב, על פי רוב במכשירים ניידים קובץ ה PDF יורד למכשיר ולא ניתן לצפייה ישירות מהדפדפן בעמוד זה.