תשובת הרב מנחם שחור
שלום
א. לפי ר' משה מקוצי (סמ"ג), הלאו של "לא יסורו" הוא רק אם סרו בזמן המשא, וענינו למנוע נשיאה של הארון באופן לא ראוי. כמובן, לפי זה אין מקום לשאלה .
ב. ספר החנוך מביא שני טעמים לחובת הבדים כשהארון במקדש:
1.שיהיה מוכן ללכת אתנו לכל מקום. משדר את הדבקות שלנו בארון שאנו תמיד מוכנים לקחת אותו איתנו [מלחמה, גלות]
2.מבנה הכלים מרמז על סודות עליונים [אולי כאן, שני בדי ארון כשני דדי אישה]
ג. ה"משך חכמה" מסביר שעניין זה זהו מהות המצווה להראות שהארון נושא את נושאיו ולכן משאירים בו תמיד את הבדים כדי להראות שכמו שאין צורך בבדים כשהוא במקדש, כך באמת אין צורך לו בבדים במשא, כי אינו נזקק לנושאיו.