עם ללא הפסקה
שם הפרשה משדר שלווה. אך ההפך קורה: 'ביקש יעקב לישב בשלווה קפץ עליו רוגזו של יוסף'. גם בהמשך הפרשה, דינמיקה של שערוריות. וגם זה מעשה אבות סימן לבנים. שאיפתנו האמתית היא לשלווה ולשלום, ונגיע לשם; אך יעקב אבינו לומד, וגם אנחנו לומדים, שתהליך הבניין של האומה האלוקית הוא מורכב. אין אלה 'טרטורים' בעלמא. ההתפתחויות המפתיעות באות עקב הייעוד האלוקי והכוחות האדירים הטמונים בישראל. כל בן של יעקב הוא בפוטנציאל מלך. על מאבק יוסף ויהודה מביאים חז״ל את הפסוק 'כי הנה המלכים נועדו יחדיו'!
בשונה מאברהם, ליעקב יהיו שני שמות לנצח: 'יעקב' ו'ישראל'. הדרך לפסגת 'ישראל', ל"כִּי שָׂרִיתָ עִם אֱלֹהִים וְעִם אֲנָשִׁים" עד למימוש הבכורה האצילית; עוברת בתהליך קבוע של 'יעקב', אשר 'ידו אוחזת בעקב'. אנחנו עובדים לאט, יסודי ועמוק.
מה באמת קורה מתחת לפני השטח בפרשתנו? עונה המדרש: "כי אנכי ידעתי את המחשבות... שבטים היו עסוקין במכירתו של יוסף, ויוסף היה עסוק בשקו ובתעניתו, ראובן היה עסוק בשקו ובתעניתו, ויעקב היה עסוק בשקו ובתעניתו, ויהודה היה עסוק ליקח לו אשה, והקב"ה היה בורא אורו של מלך המשיח".
שימו לב, על פי רוב במכשירים ניידים קובץ ה PDF יורד למכשיר ולא ניתן לצפייה ישירות מהדפדפן בעמוד זה.