המשמעות הפשוטה של המושג 'תורה' הוא מכלול של חוקים. בדרך כלל אנו משתמשים במושג זה כלפי התורה כולה כגון: "תּוֹרָה צִוָּה לָנוּ מֹשֶׁה מֽוֹרָשָׁה קְהִלַּת יַֽעֲקֹֽב". אמנם ישנם כמה נושאים בתורה שזכו להיקרא 'תורה' בפני עצמם. בייחוד מופיע שימוש כזה בספר ויקרא: "זֹאת תּוֹרַת הַבְּהֵמָה וְהָעוֹף", "זֹאת תּוֹרַת הַיֹּלֶדֶת", "זֹאת תּוֹרַת נֶֽגַע צָרַעַת" ועוד.
עוד יותר מכך מופיע בפרשתנו בעניין הקורבנות. כל אחד מסוגי הקורבנות נחשב בפרשתנו כ'תורה' בפני עצמה ועל גבי זה נחשב נושא הקורבנות בכללו כ'תורה' בפני עצמה: "זֹאת הַתּוֹרָה לָעֹלָה לַמִּנְחָה וְלַחַטָּאת וְלָאָשָׁם וְלַמִּלּוּאִים וּלְזֶבַח הַשְּׁלָמִים". כלומר שבעניין הקורבנות יש שתי מדרגות של ייחודיות לעומת כלל התורה.
מלבד לשון התורה חז"ל השתמשו במילה 'תורה' באופן מיוחד כאשר הגדירו את ספר ויקרא כולו כ'תורת כהנים'. על פי זה נראה לבאר שהמדרגות בתורה מסודרות בהתאם למדרגות בני האדם. בהקדמה למתן תורה נאמר: "וְאַתֶּם תִּהְיוּ לִי מַמְלֶכֶת כֹּהֲנִים וְגוֹי קָדוֹשׁ". כלומר שהתורה ניתנת לישראל על מנת שיהיו ה'כהנים' של האנושות. למרות זאת יש בתוך עם ישראל עצמו שבט של כהנים. כלומר שיש בכהונה צד יחסי- כל מדרגה היא הכהונה של המדרגה שתחתיה.
בתורה מצאנו גם כן מדרגות כאלו. לאנושות כולה יש תורה בסיסית 'תורת האדם' שהיא שבע מצוות בני נח. התורה העיקרית נתונה לישראל כעם. מתוך תרי"ג מצוות התורה כשליש שייך בעיקר לכהנים ולכן הוא מקבל מעמד נפרד של 'תורת כהנים'. לכן המושג 'תורה' באופן מיוחד לתחום מסוים מופיע בעיקר בספר ויקרא וכן בנושאים קרובים כגון נזיר וסוטה.
בפרשתנו מתבררת מדרגה נוספת בתוך תורת הכהנים. מעמד הכהונה נוצר ע"י היקף רחב של פעולות היטהרות והתקדשות רבות וכל זה מכוון לנקודת השיא של העבודה במקדש. ההלכות המקיפות שייכות במיוחד לכהנים אבל רלונטיות גם לשאר העם. אבל הלכות הקורבנות שייכות לחלוטין לכהנים שהם היחידים שרשאים להקריב. לכן עבודת הקורבנות מקבלת מעמד עליון עוד יותר ונקראת 'תורה' גם באופן כללי וגם באופן פרטי לכל קורבן וקורבן.
נראה שלזה רומז הספורנו בפירושו: "זאת תורת העולה- אחר שהגיד מעשה הקרבנות (בפרשת ויקרא) אמר התורה הראויה לכל אחד ואחד, אשר בה רמז חלק עיוני בהם. ואין ספק כי יש הבדל רב בין בני אל חי בפעולותיהם וכוונותיהם, דומה להבדל אשר בין מיני הקרבנות...".
שימו לב, על פי רוב במכשירים ניידים קובץ ה PDF יורד למכשיר ולא ניתן לצפייה ישירות מהדפדפן בעמוד זה.